23 februari 2021

VOKA - Connecteren in een digitale wereld

Connecteren in een digitale wereld

Netwerken is een belangrijk aspect van ondernemen. Netwerken betekent samenwerken, nieuwe contacten leggen, elkaar versterken en elkaar iets gunnen, zoals een nieuw inzicht of een antwoord op een vraagstuk waarmee je worstelt. Netwerken doe je echter niet zomaar in het wilde weg, maar vereist een doordachte aanpak.

Welke mogelijkheden zijn er? Hoe ga je best te werk? Je komt er alles over te weten tijdens de online opleiding ‘Connecteren in een digitale wereld’ op 23 februari. Netwerkcoach Johan Van Strijthem helpt je via netwerking te groeien als ondernemer en je prestaties te verbeteren!

Trainer

Johan Van Strijthem is de oprichter van en drijvende kracht achter Jouw Netwerkcoach. Zijn missie is om bedrijven te helpen groeien door sterker te netwerken, zowel fysiek als via LinkedIn. In het verleden stond hij al organisaties zoals de Thomas More hogeschool, Xerius, MiR Bouw en Ambassador Club bij met zijn expertise.

Presentatie

Vragen en antwoorden

Vraag: Als je aanbevelingen vraagt aan je netwerk, stuur je dan waarvoor je de aanbeveling wil?



Vraag: Ik heb verschillende bedrijven en ben actief in verschillende organisaties. Hoe doe je dat op LinkedIn®?

Verschillende bedrijven, verschillende ervaringen, schrijf wat jouw expertise is binnen elk bedrijf, wat is jouw toegevoegde waarde. Waarom heb je deze verschillende bedrijven?

Voeg de organisaties toe op je profiel, geef ook hier aan wat jouw expertise is. Waarom investeer je jouw tijd in de organisatie?



Vraag: LinkedIn heeft veel features, is er een boek, website, online training om al die knopjes te leren?

In de loop van maart 2021 gaat het online programma Groeien Met Netwerken live, in module 2 zijn er verschillende hoofdstukken gewijd aan deze knopjes.

Interesse? Schrijf je alvast in via https://www.jouwnetwerkcoach.be/online-programma/online-programma.



Vraag: Schrijf je vanuit je eigen profiel of business pagina of kan je beide linken?

In de gebruiksvoorwaarden van LinkedIn® staat dat je lid wordt onder jouw persoonlijke naam.  Vanuit dat persoonlijk profiel kan je een bedrijfsprofiel aanmaken.

Je persoonlijk profiel gebruik je om jouw expertise te tonen, waarin ben jij goed? De bedrijfspagina toont welke producten en diensten levert? Hoe het bedrijf eruit ziet, hoe jullie als bedrijf het verschil maken.

Kijk hiervoor naar artikel 8, Gedragsregels van LinkedIn® via https://www.linkedin.com/legal/user-agreement#obligations



Vraag: Hoe maak ik reclame / publicatie over verschillende bedrijven?

Behoren deze bedrijven tot een groep? Dan kan een bedrijfspagina helpen en zijn de showcase pagina’s (tot 10 stuks) de subbedrijven.

Waar is je doelgroep voor de verschillende bedrijven? Zitten ze op LinkedIn®, Facebook…,

Wat wil je behalen door publi te maken over de verschillende bedrijven?

Wat doen de bedrijven, vullen ze met de producten/diensten elkaar aan?

Ik coach je graag hoe je dat kan aanpakken, boek gerust een online afspraak in.



Vraag: Is het gezicht achter het logo belangrijk ? Moet je video en eigen foto's delen?

Mensen kopen van mensen, dus hou logo’s voor bedrijven, maar toon wie er achter deze logo’s zit.

Deel eigen video en foto’s dat maakt het persoonlijker.  Het is ook het goedkoopst als je net opstart. Genereer omzet en investeer dan in een professionele video.

Vraag: Heb je een makkelijk videoknip programma?

Uit mijn netwerk heb ik volgende programma’s ontvangen:

https://www.veed.io/

Een goed programma (betalend) is Camtasia, https://www.techsmith.com/video-editor.html.

Via de chat: https://www.vidyard.com/



Vraag: Als je dit 'echt' wil aanpakken voor een kleine zelfstandige consultant, hoeveel tijd moet je dan ongeveer voorzien?

  • Zorg voor een goed profiel, is zo’n 8 uur werk.
  • Bouw een netwerk op, offline en online, netwerken is een deel van ondernemen.
  • Bepaal wat jouw expertise is waarbij je met minimale inzet de meeste omzet geneert, daarmee koop je tijd.
  • Testen, meten, weten en verbeter.

Ik coach je graag hoe je dat kan aanpakken, boek gerust een online afspraak in.


Vraag: Welke tool kan je aanraden om een web-visualisatie te krijgen van je hele LinkedIn netwerk. Visuele voorstelling van wie met wie geconnecteerd is. En waar je zwaartekracht van je netwerk zit?

Let op als je applicaties gebruikt om je LinkedIn® netwerk uit te lezen, in de gebruikersovereenkomst is dat niet toegelaten, artikel 8, Gedragsregels van LinkedIn®

https://www.linkedin.com/legal/user-agreement#obligations

Hoe pak ik dat aan?

  • Ik neem het profiel door nadat ik met hem / haar een connectie heb gemaakt.
  • Ik praat, volg en lees 1ste graad connecties. Ik leer hen kennen en weet wat de zwaartekracht van mijn netwerk is.
  • Netwerken is actief en is engagement. Inzichten noteer ik mijn CRM.
VOKA - Connecteren in een digitale wereld

MiR Bouw Oost- & West-Vlaanderen

Een 'netwerkgroep' van ondernemers die in bouwgerelateerde ondernemingen werken en in Oost-en West-Vlaanderen actief zijn en ooit de MiR-opleiding aan het Carl Van de Velde Training Instituut volgden. Voor de laatste editie van 2019 nodigde Lies Tielemans mij uit voor een sessie rond offline en online netwerken.

10 december 2019

Lees meer

VOKA Platosessie Zenne-Pajot

Op vraag van VOKA Vlaams-Brabant, Plato Zenne-Pajot gaf ik een introductie tot offline netwerken en hoe LinkedIn jou als ondernemer kan helpen in je groei met je bedrijf, of het om leads gaat of het invullen van vacatures.

4 september 2019

Lees meer

"Digitaal sterk op LinkedIn®" @ Thomas More Hogeschool, Mechelen

Als startende ondernemer is netwerken cruciaal om je te positioneren naar jouw klant, maar hoe begin je eraan? De 3de jaars accountancy & fiscaliteit werden ingewijd in LinkedIn®.

9 mei 2019

Lees meer

"Sociale media is meer dan een like" @ Thomas More Hogeschool, Mechelen

Onderwerpen die aanbod kwamen, welk sociaal mediakanaal kies ik; laat je helpen door de B.E.S.T. Social Selling Methode en welke social selling S.T.E.P.S. neem je; hoe meet je het succes van je sociale media in de vorm van ROI, ROE en KPI; en een praktijkvoorbeeld hoe Jouw Netwerkcoach zijn sociale media organiseert.

24 april 2019

Lees meer

"Starten met ondernemen" @ Thomas More Hogeschool, Mechelen

Een groep van een 100tal studenten Accountancy, Fiscaliteit, Financiën, Verzekeringswezen en Immobiliën kregen volgende inzichten: Hoe bereid ik mij voor op een jobbeurs / (netwerk)event? Zorg voor een digitale LinkedIn®-identiteit Laat LinkedIn® je helpen! Engagement en toegevoegde waarde zijn de sleutels tot je eerste job!

19 maart 2019

Lees meer

Spreker "Just Started 2019" @ Xerius, Gent

Just Started 2019: een inspiratiesessie over “je netwerk als zelfstandige is goud waard” met praktische tips hoe je omgaat met connectieverzoeken van mensen die je niet kent!

26 februari 2019

Lees meer

Spreker "Just Started 2019" @ Xerius, Brasschaat

Just Started 2019: een inspiratiesessie over “je netwerk als zelfstandige is goud waard” doorspekt met tips om jouw profiel een boost te geven!

19 februari 2019

Lees meer

"Commercieel gebruik van LinkedIn @ Thomas More Hogeschool, Mechelen

Lees meer

Business genereren via LinkedIn @ Ambassador Club Aalst

Op ontdekkingsreis in de wondere wereld van netwerken. U krijgt praktische tips, die u kan gebruiken als u uitgenodigd wordt voor een netwerkevent. En leert de 5 basisprincipes waar netwerken om draait. Tenslotte ontdekt u meer over het meest bekende zakelijke sociale medium LinkedIn®.

8 maart 2018

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x