Waarom ik niet zomaar iedereen aanbeveel

Waarom ik niet zomaar iedereen aanbeveel

8 mei 2020

Waarom ik niet zomaar iedereen aanbeveel

Velen kennen mij als de bezieler van ‘Jouw netwerkcoach’ en weten dat ik een groot netwerk heb. Om die reden word ik vaak gevraagd om iemand te introduceren of aan te bevelen aan mensen uit mijn netwerk.
Als ik iemand kan helpen, dan doe ik dit met plezier. Maar… ik beveel niet zomaar iedereen aan.
Waarom? Wel, dat leg ik je graag even uit.

Know-Like-Trust

In de marketingwereld is de Know-Like-Trust factor een begrip. Het komt er op neer dat mensen pas bij jouw bedrijf kopen of beroep op je diensten doen, wanneer ze je kennen, je waarderen en je vertrouwen. Hieraan moet je niet alleen als ondernemer aan werken, dit is voor iedere professional belangrijk.
Ook ik vind dit essentieel en apprecieer de personen in mijn netwerk die hier echt mee bezig zijn.
Wil je dat ik jou introduceer, dan onderzoek ik eerst jouw Know-Like-Trust factor.

De knowfactor

Uiteraard ga ik jou even checken op LinkedIn®. Want dat is mijn werkgebied.
Een goed profiel op dit sociale netwerk is heel belangrijk. Laat jij je kennen? Vertel je wat je doet, waar je voor staat, waarin je goed bent? Is jouw profiel up-to-date?
Een goed profiel op LinkedIn® is voor velen al een eerste graadmeter. Ook voor mij.

De likefactor

Als ik mijn netwerk voor je openstel dan doe ik dit niet uit eigenbelang. Neen, dan doe ik dit om jou te helpen. Ik verwacht hier niets van terug. Want ja, dit is netwerken.
Wil jij dat ik jou help om met een bepaalde persoon in contact te komen of om in een bepaald bedrijf binnen te geraken, dan vind ik het belangrijk dat ook jij ook moeite doet om sympathiek over te komen.
Een goede profielfoto is al een begin. Sta je daar met een glimlach op, dan maal ik alleszins al een goede eerste indruk.
Ook informatie delen die anderen kan helpen, een artikel schrijven waarin je waardevolle content deelt of in groepen actief zijn, helpt om jouw likefactor te verhogen. Ook bij mij.

De trustfactor

En dan is er nog het vertrouwen.
Ben jij wel de expert die je beweert te zijn? Ben jij wel de specialist in jouw vakgebied?
Om een vertrouwensband op te bouwen, heb je tijd nodig.
Hoe reageer jij op moeilijke vragen of op klachten? Hoe ga jij om met aanbevelingen van anderen? Toon jij regelmatig waar je professioneel mee bezig bent?
Ook anderen kunnen jou hierbij helpen. Word jij aanbevolen op jouw LinkedIn®-profiel? Laten tevreden klanten een bericht achter? Anderen die over jou ‘praten’ zijn van onschatbare waarde.
Ook voor mij.

De gunfactor

En als ik jou ken, jou wel een aangenaam persoon vind én jou vertrouw, dan introduceer ik jou graag in mijn netwerk.
Business doen is mekaar iets gunnen. Bouw daar bewust aan. Maar wees authentiek en eerlijk. Op sociale media val je snel door de mand wanneer je onwaarheden verkondigt.

Ja, ik wil jou aanbevelen in mijn netwerk.
Ja, ik wil jou helpen.
Ja, ik gun jou een goede business.

Maar weet dat ik niet de enige ben die op LinkedIn® ga zoeken naar informatie over jou.

Ik kan jou hierin trouwens ondersteunen.
Al jaren help ik mensen met hun zichtbaarheid op LinkedIn
®, ik help hen netwerken, zowel online als offline.
Mijn netwerk is hun netwerk, gewoon omdat ik hen ken, geloof en vertrouw.
Wil jij ook een goed profiel op LinkedIn
® zodat jij met gemak wordt aanbevolen op de professionele markt?

Plan dan 15 minuten in met mij! En na een gesprek en de Know-Like-Trust zit goed, dan voeg ik jou met plezier aan mijn netwerk toe.



Contact

Nattestraat 38 1740 Ternat
johan@jouwnetwerkcoach.be
T +32 495 23 91 02


Privacy
Algemene voorwaarden
Sitemap

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x