11 maart 2021

De P van Plannen

De P van Plannen

Om het in de woorden van Hannibal van het A-team te zeggen, "I love it when a plan comes together!" En dat doe je ook als je bijdragen plant. Je bent bezig met je werk, je gezin en vrije tijd. Dat plan vast en zeker in.

Hoe plan je jouw bijdrage in op LinkedIn?

✅ Reserveer tijd in je agenda om te schrijven.

✅ Check wanneer je het creatiefst bent, voorzie een vast slot in je kalender.

✅ Voorzie 1 keer per maand een brainstorm met je team. Ben je solopreneur spar met iemand uit je netwerk of een vakgenoot.

✅ In je dagelijkse checks op LinkedIn voorzie je enkele minuten om wat content door te nemen, via hashtags of groepen vind je meteen artikels.

✅ Herhaal dit wekelijks opdat het een deel van je gewoontes / gedrag wordt!

✅ Gebruik een contentbeheersysteem om de bijdragen in te plannen. Het LinkedIn algortime houdt hier wel rekening mee, maar verhoog je LinkedIn SSI door dagelijks op bijdragen te reageren. Een mooie balans!

✅ Voorzie tijd bij een bezoek bij een klant om te luisteren wat hij / zij goed vindt aan het product of de service. Meteen inspiratie!

Meten is weten, welke bijdrage werkt goed?

LinkedIn beschikt al over enkele statistieken om te weten hoe goed je het doet op het platform, maar toch raad ik je aan om ook andere tools te gaan gebruiken, zoals Google Analytics.  Ik ga je niet uit de doeken doen hoe je Google Analytics gebruikt, maar ik wil je wat inzichten geven waarmee je aan de slag kan, zij het door zelfstudie van de tool, zij het door op te zoek gaan naar een expert (misschien zelfs in je netwerk!).

Je kan ook gebruik maken van content beheersystemen, ook deze gebruiken statistieken vaak op basis van wat er vanuit LinkedIn wordt gedeeld.  Als basis gebruiken zij de LinkedIn statistieken die ze aanvullen met trends op sociale media.

Zelf hou ik wekelijks in een simpele Excel bij hoe mijn bijdragen het er van af brengen.  Gedurende 4 weken hou ik bij of er engagement is, door wie, welke bedrijven en welke locaties.  Dat triggert mij om specifieke bijdragen te schrijven waarbij ik mijn expertise toon aan een doelgroep die ik bereiken.

Personen bekeken uw bijdrage

Meld je aan op LinkedIn, rechts onder jouw foto zie je "personen bekeken uw bijdrage" en een getal in het blauw, klik erop en je krijgt een overzicht van alle bijdragen en artikelen die je gedeeld hebt op LinkedIn.

Onder elke bijdrage krijg je statistieken te zien, zoals hieronder "335 personen bekeken uw bijdrage in de feed"

Klik op het aantal personen en krijg nog meer inzichten in het succes van je bijdrage. Zo zie je onder meer:

  • welke bedrijven jouw bijdrage hebben gezien
  • welke functietitels
  • waar deze personen gelokaliseerd zijn

Dit geeft jou meteen inspiratie om de bedrijfspagina's te bezoeken van mensen die jouw bijdrage hebben bekeken, misschien kan jij met jouw expertise iets betekenen voor hen.

Qua functietitel kan je volgende bijdrage zich richten specifiek op de titel, je kan dat ook gebruiken in je bijdragen. Bijvoorbeeld, ben je bedrijfseigenaar of zaakvoerder en worstel je met deze uitdaging, dan kan ik jou als expert helpen...

Locatie kan belangrijk zijn voor jou om dat je een nieuw afzetmarkt zoekt bijvoorbeeld...

De P van Plannen

De X van X-factor

Wat is jouw X-factor, wat maakt dat mensen jou in hun netwerk willen hebben, wat maakt dat jouw bijdragen viraal gaan?

10 juni 2021

Lees meer

+25.000 Nederlandstalige hashtags

Vijf nieuwe hashtags!

3 juni 2021

Lees meer

De W van WERK

Ben je op zoek naar een nieuwe job, dan is LinkedIn het ideale platform om je volgende job of opdracht te vinden!

27 mei 2021

Lees meer

100000 hashtag volgers

Laatste update 20 mei, vijf nieuwe hashtags!

20 mei 2021

Lees meer

De V van VACATURES

Tips om een sterke vacature op LinkedIn te plaatsen.

13 mei 2021

Lees meer

De U van URL

Zorg voor professionaliteit van de link naar je LinkedIn-profiel.

6 mei 2021

Lees meer

Out of office op LinkedIn

Hoe je LinkedIn netwerk laten weten dat je er even uit bent?

4 mei 2021

Lees meer

De T van TAAL

LinkedIn in 26 letters, zet je profiel in een andere taal en lees LinkedIn in je eigen taal!

22 april 2021

Lees meer

Meer omzet dankzij sociale media

Aan alle verkopers ten lande, benieuwd hoe je meer leads kan vinden? Aan de slag in vijf stappen!

19 april 2021

Lees meer

De S van Statistieken

LinkedIn in 26 letters, de S van Statistieken. Meten is weten en is de basis om te verbeteren, maar hoe doe je dat? Hoe ga je aan de slag met ROI, CLV en ROE.

15 april 2021

Lees meer

De R van ROE

LinkedIn in 26 letters, de R van R.O.E. of Return-On-Engagement! Mét tips om te scoren dankzij het LinkedIn algoritme!

8 april 2021

Lees meer

Is het Jowan of Johan?

Hoe spreek je mijn naam correct uit, LinkedIn helpt jouw bezoeker!

25 maart 2021

Lees meer

De Q van QUALITY

Quality of kwaliteit van je (LinkedIn) netwerk. Ik leg de focus op 3 aspecten, je eigen netwerk, inhoud en engagement.

18 maart 2021

Lees meer

De hashtag leeft!

Inspireer jouw doelgroep met jouw expertise, hashtags strategisch inzetten!

9 maart 2021

Lees meer

De O van OPLEIDING

LinkedIn in 26 letters, de O van OPLEIDING, maar ook opportuniteit!

2 maart 2021

Lees meer

Video | Hoe maak ik een creatieve kopregel?

Emoji's in een LinkedIn kopregel, wees creatief!

25 februari 2021

Lees meer

De N van Nieuw bericht

LinkedIn in 26 letters, de N van Nieuw bericht.

22 februari 2020

Lees meer

De M van MENSEN

Eén van de basisprincipes in netwerken is dat de echte kracht in de tweede graad zit. En leuk dat LinkedIn jou dat inzicht geeft, doe er iets mee!

12 februari 2021

Lees meer

Video | Hoe jouw expertisestatus verhogen?

Versterk jouw profiel dankzij de LinkedIn-badges!

11 februari 2021

Lees meer

De L van Lichaamstaal

LinkedIn in 26 letters! De L van LICHAAMSTAAL ook digitaal tijdens de zoveelste online videocall!

5 februari 2021

Lees meer

Wat heb ik bereikt in januari 2021?

Wat heb ik bereikt in januari 2021?

30 januari 2021

Lees meer

De K van KNOW

LinkedIn in 26 letters! De letter K van KNOW, toon wie je bent en welke expertise je hebt op je profiel!

29 januari 2021

Lees meer

Video | Hoe geen enkele opportuniteit missen op LinkedIn

Video | hoe stel je jouw LinkedIn-profiel in opdat je geen enkele melding mist?

27 januari 2021

Lees meer

De J van JOUW doel

LinkedIn in 26 letters, vandaag de letter J van JOUW DOEL! Elk jaar opnieuw stellen we onze doelen op voor het komende jaar, doe dat ook voor LinkedIn. Als je uren op LinkedIn zit, dan betekent dat je geen doelen voor ogen hebt. Ik zie nog maar al te vaak dat mensen de kracht van LinkedIn niet zien, stel jouw doel voor ogen en LinkedIn helpt je vooruit!

20 januari 2020

Lees meer

De I van INSPIRATIE

LinkedIn in 26 letters! De I van INSPIRATIE, waarover schrijf ik op mijn LinkedIn-profiel?

15 januari 2021

Lees meer

De H van HELPEN

LinkedIn in 26 letters! Vandaag de letter H van HELPEN. Dit woord maakt heel veel los bij mensen, het geeft je rust, het laat je toe een verhaal te vertellen, je antwoordt op een vraag.

13 januari 2021

Lees meer

De G van GUNNEN

LinkedIn in 26 letters! De G van GUNNEN of GEVEN Vaak denken mensen dat netwerken verkopen is, maar het is het helemaal niet. De essentie van netwerken is gunnen of geven. Je gunt de andere de tijd om zijn / haar verhaal te doen, op basis daarvan probeer je te helpen, als dat goed zit, dan wil hij / zij ook naar jouw verhaal luisteren!

7 januari 2021

Lees meer

Een sterk visitekaartje

Visitekaartjes, je hebt ze in alle vormen en smaken (texturen). Ook in deze digitale wereld is een visitekaartje een must voor elke netwerker. Het hoort bij je “netwerk-survival-pakket”!

6 januari 2021

Lees meer

De F van FEED

LinkedIn in 26 letters! Vandaag de letter F van FEED, nee geen voeten, maar het eerste wat je te zien krijgt als LinkedIn opent. Ik noem het vaak ook de persoonlijke gazet want het toont artikels die je ook in je krant terugvindt.

30 december 2020

Lees meer

De E van ENGAGEMENT

LinkedIn in 26 letters, de E van ENGAGEMENT en de sleutel tot succes in elke situatie, of het nu met je partner is, met je kinderen, je familie, maar ook online.

23 december 2020

Lees meer

De D van DOELEN

LinkedIn in 26 letters, de D van DOELEN! Zonder doel loop je maar rond te hangen. Of het nu een voetballer is, of een kat op zoek naar eten, of een ondernemer op zoek naar zijn/haar doelgroep, een doel is belangrijk!

18 december 2020

Lees meer

De C van CONNECTIE

LinkedIn in 26 letters, de C van CONNECTIE! Hét woord waar het op LinkedIn en in netwerken algemeen om draait!

17 december 2020

Lees meer

De B van BANNER

LinkedIn in 26 letters, de B van BANNER! Hoe laat je jouw profiel nog meer in het oog springen!

11 december 2020

Lees meer

In 10 stappen naar een sterk LinkedIn-profiel

Bouw in 10 stappen een sterk LinkedIn profiel!

10 december 2020

Lees meer

9 tips waarmee jij extra mensen bereikt op LinkedIn

Negen tips hoe je meer bereik krijgt dankzij het LinkedIn algoritme.

3 december 2020

Lees meer

De A van AANBEVELING

LinkedIn in 26 letters! Vandaag de A van AANBEVELING. Mensen doen mensen kopen, je product of dienst mag nog zo goed zijn, het is vaak een vriend, een collega die jou doet kopen. En volgens de essentie van netwerken, bedank ook jij de persoon die jou heeft aanbevolen!

2 december 2020

Lees meer

Eerst volgen, dan verbinden

Krijg jij ook vaak connectieverzoeken van mensen die je niet kent? Klik je dan meteen op accepteren, zonder dat je hen echt kent? Dat is hetzelfde dat je jouw voordeur thuis openzet, maar dan mag je het niet verbazen dat er plots een wildvreemde aan de keukentafel zit... Wat is het alternatief?

26 november 2020

Lees meer

Meer zichtbaarheid dankzij hashtags! *update

Vaak zie ik bijdragen op LinkedIn® die overlopen van hashtags, ik zie vaak niet meer de boodschap die de persoon in kwestie wil overbrengen! Veel mijn LinkedIn® evangelisten zullen het beamen, beperk de hashtags tot 3 stuks! Veel hashtags gebruik je op Instagram, maar bij LinkedIn® gaat het om waarde die jij kan toevoegen aan het platform en dus ook aan de volgers van een bepaalde hashtag.

20 november 2020

Lees meer

5 principes om succesvol te netwerken

Dankzij de juiste netwerkattitude pas je de gouden driehoek feilloos toe. Weet dat kwaliteit en diversiteit belangrijk zijn en dat de kracht van je netwerk in de 2de graad zit! De know - like - trust factor zorgt voor een kwaliteitsvol netwerk op lange termijn!

27 oktober 2020

Lees meer

Why I don’t connect to just anybody

‘No, I do not connect to just anybody. It’s not just because I have a big network that I am willing to introduce anyone who asks me to somewhere.’ This may sound a little harsh, but it’s not.

15 oktober 2020

Lees meer

101 (nieuwe) LinkedIn® instellingen

LinkedIn® blijft sleutelen aan het platform en zo zijn er weer een heel aantal instellingen bij gekomen die jou helpen om meer of minder te doen met LinkedIn®.

8 oktober 2020

Lees meer

Ezelsbruggetjes die je helpen netwerken!

Ezelsbruggetjes die je helpen netwerken! Laat OMA thuis, gebruik LSD en neem ANNA mee. Smeer NIVEA, wees een OEN en maak je niet DIK.

7 oktober 2020

Lees meer

Jouw Netwerkcoach is “still alive and kicking” en nog veel meer zelfs…

Ja, ik weet het. Het was even stil rond Jouw Netwerkcoach, zowel op de website als op LinkedIn®. En dat had zo zijn redenen.

24 september 2020

Lees meer

Waarom ik niet zomaar met iedereen verbind

‘Neen, ik beveel niet zomaar iedereen aan. Het is niet omdat ik een groot netwerk heb, dat ik iedereen die erom vraagt ergens introduceer.’ Dit klinkt misschien wat cru, maar dat is het niet.

8 mei 2020

Lees meer

Eerst gunnen, dan vragen.

Hoe kan jij helpen, vooraleer je netwerk jou helpt?

6 september 2019

Lees meer

Netwerken tijdens de vakantieperiode

Hoe je jezelf voorbereidt op een volgend schitterend netwerkjaar tijdens de zomermaanden?

26 juni 2019

Lees meer

Netwerken, wat moet dat kosten (Publicatie De Standaard)

Artikel in De Standaard rond Netwerken, WAT MOET DAT KOSTEN? door MAAIKE VAN MELCKEBEKE

25 april 2019

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x